Bryllup i Norge og i utlandet med Brudepikene - din bryllupsarrangør

Tone-Merethe og Eivind

Bryllup i Paris 04. juni 2010

Vi har hatt en fantastisk opplevelse og mye av dette takket være deg. Vi må få si tusen, tusen takk for alt du har greid å få istand og hjulpet oss med.

Her kommer en oppsummering av dagene våre slik at dere ser hvordan bryllupet ble :-)

Vi ankom Paris torsdagen, men med en time forsinkelse siden flykapteinen fikk omgangssyke like før vi skulle ta av. Det ordnet seg med en vikar, men medførte naturligvis forsinkelse. Flyturen gikk bra med alle gjestene ombord (32 stk) og god stemning. Vi fikk lykkeønskninger av kapteinen over høytaleranlegget. Kjempegøy! På flyplassen ventet sjåførene på oss da vi kom med navneskilter slik at vi fant de. De kom som de skulle men med en liten taxi og en maxi-taxi. Ikke nok plasser og de ønsket at vi skulle betale for turen. Vi forklarte at vi hadde betalt på forhånd, men det ville de ikke høre noe av. Vi tok derfor egne taxier og kom oss greit avgårde til hotellene. Det var med andre ord ikke helt nødvendig å bestille transport på forhånd siden det stod mange taxier ledig utenfor flyplassen som hadde fastpris på 40 euro til sentrum/hotellene.

Hotellet vi bodde på var helt fantastisk. Vi bodde i suiten i toppetasjen på 55 kvm med en liten terrasse med utsikt til Madelein kirken. Veldig god service også. Dette hotellet kan vi anbefale til andre brudepar spesielt hvis de reiser med barn slik som vi da vi hadde god plass. Badet var også perfekt (ifølge frisøren) for sminking :-) Stort, lyst og trivelig. (Best Western Premier Opera Richepanse - suite Madelein)

Torsdagen skulle jeg som avtalt til prøvetime hos frisøren. Vi var ikke kjent med metrosystemet og trodde at det å ta en taxi ville være det enkleste. Der tok vi skammelig feil! To av taxisjåførene nektet for at adressen til frisøren var i Paris, og når vi gikk inn på et flott hotell for å spørre om adressen fant ikke de den heller. Fortvilte begynte vi å lete i kartet og da fant jeg navnet på metrostasjonen som jeg hadde fått av dere. I mellomtiden snakket Eivind med Ann-Kristin og med nytt håp satte vi oss inn i en ny taxi. Hun fant heller ikke adressen, men fikk snakket med frisøren på telefonen og da var alt ok. Vi var endelig på vei.... Men, hjelp for en trafikk i Paris!!! Vi ble sittende i kø og kom 45 minutter for sent til frisøren. Hun ventet på oss utenfor heldigvis ellers hadde vi ikke funnet lokalet hennes. Det var godt gjemt inne i en bakgård. Frisøren var helt super! Jeg fikk champange og senket skuldrene;-) Eivind reiste tilbake til Hotellet siden vi hadde avtale med presten på vårt hotell kl. 18:00. Denne logistikken gikk ikke opp. Vi burde lagt inn mye mer "slark" i tidsskjema enn det vi gjorde. Vi burde også reist ned til Paris et par dager på forhånd og ikke dagen før bryllupet.

Om kvelden på torsdagen hadde vi felles middag med alle gjestene på en fin resturant i nærheten av hotellet. Vi reserverte bord på forhånd siden vi var 35 stykker.

Bryllupsdagen, fredag, kom frisøren som avtalt kl. 08:30 til hotellet vårt, vi hadde en rolig og fin tid med forberedelser av meg og min datter. Kjempekos :-) Hun var utrolig flink og grei.

Blomstene ble levert på hotellet akkurat som vi avtalte - helt perfekt!

Limoen kom akkurat når den skulle og vi kom frem til ambassaden i god tid. Fotografen møtte oss utenfor og var med inn på ambassaden og tok bilder. Etter ambassaden ble han med oss rundt i Paris og tok masse flotte bilder. Himmel - han var dønn profesjonell ! også var det litt kult at han kjørte etter Limoen på scooteren sin :-) Dette hadde vi aldri vært med på før selvfølgelig :-)

Vi hadde flott vær med sol og 28 grader... altså varmt og godt.

Etter fotografering reiste vi tilbake til hotellet for en liten "timeout" på rommet med litt lunsj (som svigerfar hadde fikset), litt vin og kaffe. Kl. 14 gikk turen til sjømannskirken i den staselige limoen. Vi ankom kirken ca 1 time før vi skulle vies, men det gjorde ingenting. Vi fikk vann i lysthuset utenfor kirken og gjestene kom etterhvert. God tid = ingen stress.

Sermonien i kirken var vakker.........Presten var personlig i talen, det var intimt og spesielt. Det var også spesielt for Presten og fruen. Det var visst ganske sjeldent at de hadde så stort brudefølge i kirken. Etterpå var det forfriskninger (champange og saft) og canapeer til alle på terrassen til sjømannskirken. Helt, helt utrolig flott...

Litt før kl. 18:00 kom minibussene og fraktet alle sammen til elvebåten. Vi kom dit kl. 19:00 slik vi avtalte med dere og ønsket å gå opp på dekk slik vi planla. Det ble litt diskusjoner med mannskapet, men de slapp oss ombord og disket opp med (mer) forfriskninger og canapeer. Vi la fra kai med engang og det vi ikke visste var at alle som satt langs med Seinen sendte gratulasjonsrop og vinket til oss. Helt overraskende og veldig kjekt. Mannskapet ombord i båten var meget hyggelige. Vi likte spesielt godt at Henrik (vår sønn på 5 år) fikk sitte sammen med kapteinen store deler av turen, samt at de hadde en hyggelig men litt streng dame som hadde "falkeblikk" på ungene. Det gav oss en ekstra og nødvendig trygghet.

Vi gikk til middag kl. 21:00. Flott mat og god vin. Musikken var også veldig bra. Det kom to stykker, en dame som sang og spilte keyboard og en mann som spilte gitar og fiolin. Vi danset altså brudevalsen til hans fiolin. Gjett om dette var romantisk med Eiffeltårnet tronende utenfor vinduene ..... Eventyrbryllup....

Kaffe & avec tok vi på dekk siden været var varmt og vi kunne være ute. Kl 24:30 gikk vi fra båten og strevde litt med å få tak i taxi hjem igjen.

Når vi kom tilbake på hotellet hadde fotografen vært der og lagt cden med alle bildene + ferdig fotoalbum med de beste bildene. Så koselig å få se resultatet av fotoseansen med engang og kunne mimre litt allerede da !!! :-)

Søndag gikk turen tilbake til flyplassen. Dessverre hadde taxiene misforstått igjen og sendt en bil som ikke tok alle oss. Vi bestilte derfor flere taxier fra hotellresepsjonen. Det gikk helt greit.

Alt i alt var dette en strålende tur og fantastisk opplevelse for oss og alle gjestene. Vi har fått beskjed fra gjestene at ingen bryllup kommer oppunder dette og det skal dere i Brudepikene også ha æren for. Vi hadde ikke greid dette uten dere. Tusen takk for god hjelp og støtte før og under hele arrangementet.

Vi har gitt en skriftlig anbefaling av dere til presten i Paris og ønsker også å gi en god anbefaling av dere på hjemmesiden til brudepikene. Vi takker for god støtte og uverderlig hjelp underveis. Vi har ingen betenkeligheter med å gi dere vår anbefaling. Vi er særdeles fornøyd!