Bryllup i Norge og i utlandet med Brudepikene - din bryllupsarrangør

Randi og Erlend

Bryllup Costa del Sol 08. august 2011

Konsert med Gipsy Kings på bryllupsfesten!

Da vi planla bryllup fant vi ut at vi kunne ha ferie og feire bryllup samtidig. Vi inviterte med oss familie, jaktlag og venner til ei uke i Spania. De ble svært overrasket. Bøndene skulle ikke ha elgsteik på grendehuset, nei. Dette ville de være med på, og et femtitalls trøndere dro til Spania for bryllupsfeiring i august. Den yngste 10 måneder gammel og den eldste åttien.

Vi tok kontakt med sjømannskirka i god tid. Da dato og fjøsavløser var i boks, avtalte vi med Brudepikene. De gjorde en kjempejobb! Vi fikk en flott ferie og en fantastisk bryllupsdag uten stress i forkant.

Brudepikene ordnet med hotell for oss og for bryllupsgjestene som ville bo på samme hotellet. Hotellet var familievennlig, og lå helt nede ved stranda. Noen gjester leide leiligheter i samme området. Hele uka sammen med familie og venner var uforglemmelig.

Kvelden før bryllupsdagen var vi flere som møttes på en enklere middag utendørs. En kjempekoselig kveld. Avslappet stemning og lite nerver, så vi sov godt før den store dagen.

Det var to frisører i selskapet, og de hadde kanskje en litt travlere formiddag enn de andre gjestene. Brudebuketten ble levert på hotellrommet. Selskapet reiste til kirka i innleid buss, mens bruden og hennes to forlovere fikk standsmessig skyss i flott bil. Brudgommen fikk sitte på tilbake fra kirka...
Utenfor kirka venta brudens far med barnebarnet. Vi gikk inn til brudemarsj spilt på klaver og skriking fra ei lita jente som ikke syntes det var særlig stas. Familie og venner spilte og sang for oss i kirka. Stemningen var lett og god. Det var en fin opplevelse.

Brudepikene hadde ordna med fotograf som var med i kirka og på festen. Han fotograferte under vielsen, ute i hagen, ved kirka etterpå og på bryllupsfesten. Det ble tatt både brudebilder, familiebilder, festbilder og stemningsbilder. Vi fikk cd med alle bildene sendt hjem til oss i etterkant. Vi er glade for at vi valgte denne fotografen, og vi er veldig fornøyd med jobben han gjorde. Bildene har vi laget takkekort, julegaver og veggbilder av. Når vi kikker gjennom bildene nå, er det som å gjenoppleve dagen.

Det var en representant for Brudepikene som var med oss hele dagen. Det var til god hjelp. Vi stolte på henne. Hun passet tiden, hadde kontakt med servitørene, passet vesker osv. Hun møtte oss et par dager i forveien, slik at vi fikk se på restauranten og snakke med den ansvarlige servitøren bryllupsdagen.
Etter vielsen dro gjestene i buss til restauranten der de fikk servert cava og kanapeer. Brudeparet ble igjen for litt fotografering ved kirka. Da vi ankom restauranten en time senere, var det god stemning i hagen.

På terrassen var fem runde bord stilig pyntet med røde roser, akkurat som i brudebuketten. Tenk å sitte i havbrisen og spise bryllupsmiddagen. Ubeskrivelig. Maten var nydelig, og servicen kunne ikke vært bedre. Vi og gjestene koste oss skikkelig.

Brudepikene hadde ordnet med barnevakt for kvelden. Etterhvert som barna ble forsynte av mat og taler, kunne de gå til barnevakten. Det var et eget rom for dem der de kunne gjøre andre ting. En kjempefin ordning.

Stemningen var god under middagen, og den ble ikke akkurat dårligere da Gipsy Kings begynte å spille (se Youtube-link under). Da gikk den i taket!  De andre gjestene som bodde på hotellet og besøkende var også på konserten. Det ble en kjempefest!

Brudeparet sov på suite om natten. Våknet til havbris og en utsikt som tatt ut av en film. Amazing, sier en trønder da.

Vi hadde en fantastisk bryllupsdag og uke på Costa del Sol. Uten Brudepikene hadde ikke dagen blitt en slik opplevelse. "Det ha itj vorti brøllop i det hele tatt, faktisk". De fikset alt! Vi kom med ønsker, og de kom med flere alternativer og forslag. I stedet for stress og grendehus, ble det en avslappende ferie med bryllup på tampen.

Tusen takk til Brudepikene som la alt til rette for at vi skulle få en flott bryllupsdag!