Bryllup i Norge og i utlandet med Brudepikene - din bryllupsarrangør

Hilde og Roger

Bryllup i Cortona 20. juni 2015

Vi hadde lyst til å gifte oss i et annet land, gjøre ting litt annerledes. Valget falt på Italia, siden vi alltid har hatt lyst til å reise dit. Vi tok kontakt med Brudepikene et år før, så vi hadde god tid til planlegging av bryllupet. Vi fikk god informasjon etter det første møtet med Jeanette,også begynte letingen etter stedet som skulle passe for oss. Vi har fått masse god hjelp, forståelse fra Jeanette, ikke noe problem å sende mail eller ringe for å stille spørsmål.

Valget av sted for vielse ble helt perfekt! Cortona er en liten perle i Toscana. Brosteinsgater, gamle bygninger og sjarmerende spisesteder og småbutikker. Hotellet som vi bodde på var som å bo i en botanisk hage. Masse grøntareal med lavendelbusker, roser, trær og et romslig basseng. Betjeningen på hotellet er så serviceinnstilte og behjelpelige. Blide og imøtekommende.

Vi reiste til Cortona onsdag og giftet oss på lørdag. Det var kjempefint å ha noen dager der i forkant. Det var også veldig spesielt og fint å møte mange av familiemedlemmene  på Gardermoen, og vite at rundt 20 stykker av familie og venner skulle være med på samme flight.  Det var også ganske så morsomt at det var hele tre brudefølger til på denne flighten. Bruden ble sittende ved siden av en veldig hyggelig familie som også skulle ha bryllupet sitt i Toscana.

Da vi kom til hotellet, stod betjeningen på rekke ved resepsjonen, klare for å ta imot oss. De hilste på oss alle sammen, presenterte seg og viste oss rundt om på hotellet. Ungene kunne senke skuldrene med en gang, masse plass å boltre seg på. Et rolig sted. Vi tenkte mange ganger at det å sitte ute i hagen å spise lunsj og frokost, var som å sitte i et kunstmaleri -det er så pent landskap der!!

Dagen før bryllupet møtte vi Brudepikenes representant i Cortona. Hun var også kjempehyggelig. Hun hadde full kontroll på vårt arrangement og gikk gjennom detaljer sammen med oss. Vi var ikke stresset eller bekymret for noen verdens ting, alt var på stell og i orden. Lurte vi på noe, var det bare å spørre.

Bryllupsdagen

Tidlig på morgenen var folk på plass i hagen ved hotellet for å rigge opp festtelt og pynt, gjøre klart alt sammen som skal til for en flott feiring. Brudepikenes representant var der også helt fra morgenen av for å sørge for at alt ble helt rikitig. Siden vielsen ikke var før på ettermiddagen, hadde både brudeparet og gjestene god tid. Så mange kunne bade og sole seg i forkant. Bruden og forlovere fikk litt kvalitetstid sammen før vielsen, det var perfekt!

Vielsen skulle foregå i det stemningsfulle rådhuset i Cortona by. En buss kom for å hente gjestene. Brudgommen ble kjørt dit på en tuk-tuk sammen med sin far. Den passet så fint inn i omgivelsene i Cortona, og var et morsomt fremkomstmiddel! Bruden ble hentet i taxi litt etter gjestene. Vi valgte gitarspill til vielsen, og gitaristen var dyktig, det ble helt som vi tenkte. Alle gjestene synes det var en flott seremoni.

Etter seremonien tok vi litt bilder sammen med gjestene mens vi skålte med prossecco og jordbær. Så gikk brudeparet rundt om i Cortonas gater for å ta fler bilder mens gjestene var igjen på cafeen der som prossecco og jordbær ble servert.

Etterpå kjørte vi på tuk-tuk-en ned til hotellet, hvor gjestene ventet på oss. Her var det småretter og mer til, som vi kunne kose oss med før selve hovedmiddagen. Det ble litt kjølig med vind og skyer en liten stund, men så bare klarnet været opp og det ble helt vindstille og stjerneklart. Det var ti barn med i bryllupet, det gikk veldig fint. Mange koste seg med å hoppe etter ildfluene som blinket rundt i nattemørket. Vi hadde også masse telys-lykter hengende rundt omkring i trærne i hagen, supert! Representanten fra brudepikene var rundt oss helt til middagen var ferdig, noe som var trygt og godt for oss.

Vi hadde jo ganske høye forventninger til stedet før vi kom til Cortona, ut fra alt vi hadde lest om stedet fra referanser og fra andre vi kjenner som har vært i Toscana før. Bryllupet ble helt som vi forventet og enda litt til. Det var som om vi var i en annen verden, alt fra hotellet, hagen, pynten, seremoni og bilder ble rett og slett perfekt for oss!!

Tusen takk for all god hjelp i valg av sted og planlegging av detaljer, Jeanette! Og hils deres representant så mye i fra oss!