Bryllup i Norge og i utlandet med Brudepikene - din bryllupsarrangør

Hege og Eivind

Bryllup i Cortona 07. juli 2007

Hei Ann Kristin

Da var vi hjemme igjen, nygifte og storfornøyde.

Turen begynte jo veldig dårlig. Vi var på flyplassen halv seks om morningen, trøtte og fæle. Fikk så beskjed om å vente i 5 timer på en del som manglet på flyet. Dette medførte at vi mistet flyet fra Amsterdam til Firenze og måtte reiser fra Amsterdam via Paris til Firenze. Når vi så kom frem kl ti om kvelden manglet selvfølgelig kofferten å det kom ikke flere fly til Firenze denne kvelden så vi fikk beskjed om at kofferten tidligst ville komme i 2-3 tiden fredag. Vi ba de derfor om å sende den direkte til hotellet i Cortona. Må ærlig innrømme at jeg var ganske trett og fortvilet da!

Omsider kom vi oss til hotellet i Firenze. Veldig bra beliggenhet og kjempefint hotell/rom så dette kan dere fint anbefale til andre også. Et apotek var åpent i nærheten så vi fikk kjøpt oss de mest nødvendige tingene. Gikk så litt rundt i byen og koste oss med god mat og drikke på en uterestaurant. Gikk glipp av en dag med shopping men pytt pytt - lommeboka var nok glad for det!

Dagen etter kom vi oss opp tidlig for å ta toget til Cortona. Det kostet 200euro med taxi og 6 euro pr person med tog så vi tok toget og det fungerte veldig fint. Var i Cortona kvart på ti lørdag men det var umulig å få tak i taxi så vi måtte ringe representanten deres. Hun var kjempehyggelig og ville hente oss (det viste seg at det var kun 1 taxi her og den måtte helst bestilles i forveien). Hun kjørte oss til noen butikker i nærheten slik at vi fikk kjøpt undertøy, noen klær, bikini o.l. Så ble hun med oss for å signere papirene og kjørte oss deretter til hotellet.

For en FANTASTISK plass. Fra vi kom til hotellet var alt bare fryd og gammen. Vi fikk et fantastisk rom med egen hage og solsenger utenfor. Fantastisk service av de som jobbet der. Rolig og fredelig, utrolig fint. Vi fikk på oss badeklær og lå med bassenget i flere timer. Helt herlig.

Om kvelden spiste vi en utrolig 5 retters middag i den flotte restauranten, det var en opplevelse i seg selv. Eieren kom også bort til oss for å skreddersy en meny for oss til lørdags kvelden.

Så kom endelig lørdagen. Taxien hentet oss i 11 tiden. Vi måtte kjøre rundt endel for å prøve å fa tak i lader til fotoapparat og videokamera for det lå selvfølgelig i kofferten (og den hadde vi enda ikke mottatt). Så bar det til frisøren kl 12 -  han som fikset meg var utrolig flink så jeg ble godt fornøyd. Jeg hadde ringt de dagen i forveien slik at de ordnet med noen som kunne sminke meg da det meste av min sminke lå i kofferten.

Så var det tilbake til hotellet for å få på kjole og dress. Heldigvis at vi hadde pakket det i håndbagasjen. Blomstene var jeg osgå godt fornøyd med.

Så dro vi til rådhuset, der ventet deres dyktige representant, fotograf og to vitner. Selve sermonien var kjempefin og rørende. Utenfor klappet folk og tok bilder, veldig kjekt !!! Så var det rundt forbi med fotografen som tok bilder - først i byen i de smale gatene, så en plass med fantastisk utsikt, så ved et kloster og tilslutt på hotellet. Fotografen virket veldig flink så vi gleder oss til å få bildene.

Så fikk vi slappet av en liten time og to før middagen.

Da det viste seg at det skulle være et bryllup i restauranten med 120 italienere på lørdagen så anbefalte de oss å ta middagen i hagen utenfor rommet vårt. Det ble veldig vellykket. Der satt vi i vår egen hage med et rundt lite bord med hvit duk og stearinlys og blomsteroppsats. De hadde satt opp fakler rundt i hele hagen. Det var rett og slett helt HIMMELSK ! og så utolig romantisk. Kelnerne sprang frem og tilbake og serverte oss fantastisk mat og vin og til slutt fikk vi vår egen lille brylluskake. Det er det mest romantiske vi noen gang har opplevd. Vi satt med tårer i øynene hele kvelden.....

Vi var litt urolige for om både vielsen og middagen ville bli litt stusselig siden det bare var oss to men det ble det på ingen måte......det var bare helt perfekt....

Søndag fikk vi en rolig morning med god frokost og en time og to med bassenget.

Utenom flyturen bort var alt bare helt perfekt så dere kan trygt anbefale dette opplegget til andre.

Tusen takk for fantastisk hjelp, vi hadde aldri klart det uten dere å vi skal anbefale dere på det sterkeste . TUSEN HJERTELIG TAKK !!

Tror faktisk ikke at noen har fattet mistanke,  så det er litt gøy (red. anm: dette var et hemmelig bryllup). Ringene er lagt i safen til neste år. Nå starter planleggingen av en stor bryllusfest 08.08.08